Sosyal medya devi Meta, X‘e rakip olarak geliştirdiği uygulaması Threads’i Avrupa Birliği’nde kullanıma sunarak önemli bir adım attı. Meta, bu hamlesiyle Avrupa’daki 500 milyonun üzerindeki yeni kullanıcı kitlesine erişim sağlamayı hedefliyor. Daha önce Threads’in kullanımı, Avrupa’daki Dijital Piyasalar Yasası’nın gereksinimlerine uyum sağlamak adına bekletiliyordu; ancak şirket, sonunda bu süreci tamamlayarak Avrupa pazarında varlık göstermeye başladı.
Threads’in Avrupa’da kullanıma sunulması, Meta’nın X ile olan rekabetinde şartları daha da eşitledi. Avrupa’da hizmete girmesiyle birlikte, Meta’nın bu bölgede Twitter ve diğer benzer platformlarla rekabeti daha da kızışacak gibi görünüyor.
Threads nihayet Avrupa’da kullanıma sunuldu
Meta’nın Threads uygulaması, kullanıcıların anlık paylaşımları ve öykülerini vurgulayarak sosyal medya deneyimini daha kişisel ve anlamlı hale getirme amacını taşıyor. Ayrıca, Meta’nın büyük veri ve yapay zeka altyapısı ile entegre olması, kullanıcılara daha özelleştirilmiş içerik önerileri sunma potansiyeli taşıyor.
Avrupa pazarındaki bu adım, Meta’nın küresel hükümetlerin ve düzenleyicilerin giderek artan denetim ve şeffaflık taleplerine karşı nasıl bir strateji izleyeceği konusunda da bir gösterge olarak değerlendirilebilir. Şirket, Threads’in Avrupa’da başarılı olması durumunda, bu bölgedeki sosyal medya rekabetinde güçlü bir oyuncu olma potansiyelini artırabilir.