Şeker Tüketimini Azaltarak 9 Günde Sağlığınızı İyileştirin
Şeker alımını azaltmanın faydaları, yalnızca kilo kaybıyla sınırlı değildir. Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi İç Hastalıkları Bölümü'nden Uzm. Dr. Türkay Güncü, günlük şeker tüketiminin azaltılmasının, kalori alımında bir değişim olmaksızın bile metabolik sağlık üzerinde hızlı ve olumlu etkiler oluşturabileceğini vurguladı. Dr. Güncü, şeker kısıtlamasının, özellikle insülin direnci ve yağlı karaciğer hastalığı gibi sorunlar üzerinde önemli iyileşmelere yol açtığını belirtti. Kilo vermeden iyileşme mümkün! Dr. Güncü, obez çocuklar üzerinde yapılan bir araştırmada, sadece 9 gün boyunca kalori kısıtlaması yapılmadan, şekerin özellikle fruktoz türünün azaltılmasının trigliserid ve açlık insülin düzeylerinde düşüş sağladığını ifade etti. Bu durum, insülin direncinin azalmasına ve glikoz toleransının düzelmesine…