Uluslararası Liman İşçileri Derneği (ILA) üyeleri, Ekim ayında doğu ve körfez kıyılarındaki 14 büyük limanda iş bıraktı ve Maine’den Teksas’a konteyner trafiğini durdurdu. Grev kararı birkaç gün sonra geçici anlaşma ile Ocak ayına kadar askıya alındı.
Görüşmeleri sonuçlandırmak için son tarih ise 15 Ocak. Bu tarih ise Trump’ın göreve başlamasından sadece beş gün önce geliyor.
ILA, otomasyonun işleri öldürdüğünü söylerken, işverenler ise ABD limanlarının hızla değişen küresel ekonomide rekabet gücünü koruyabilmesi için otomasyonun gerekli olduğunu belirtiyor.
Trump, Truth Social’da yaptığı açıklamada, “Otomasyonu inceledim ve bu konuda bilinebilecek her şeyi biliyorum. Tasarruf edilen para miktarı, Amerikan işçileri… bu durumun bizim liman işçilerimiz için neden olduğu sıkıntı, acı ve zararın yanından bile geçmiyor” dedi.
Trump, bu mesajın liman işçilerini temsil eden ILA sendikasını yöneten Harold Daggett ile bir toplantının ardından gönderildiğini ifade etti.
YÜZDE 62’LİK ÜCRET ARTIŞI İLE GREV ASKIYA ALINDI
Sendika ve işverenler, sendikanın Beyaz Saray ve Başkan Joe Biden’ın yönetiminden diğer yetkililerin önemli katılımıyla altı yıl içinde yüzde 62’lik bir ücret artışı kazanmasının ardından üç günlük grevi 3 Ekim’de sona erdirme konusunda anlaştılar.
İşverenler arasında İsviçre’nin Akdeniz Nakliye Şirketi’nin ABD operasyonları, Danimarka’nın Maersk bölgesinde yer alıyor ve Trump, Çin’in ABD piyasalarına erişim sayesinde rekor kârlar elde ettiğini belirtti.
PARA, LİMANLARIMIZDAKİ HARİKA İNSANLARA HARCANMALI
Trump, “Yabancı şirketlerin bu parayı, pahalı ve sürekli olarak değiştirilmesi gereken makinelere harcamaktansa, limanlarımızdaki harika insanlara harcamasını tercih ederim.” dedi.
ILA Başkanı Daggett, Trump’a desteğinden dolayı yayınladığı mesajda teşekkür etti. Sendika Başkan Yardımcısı Dennis Daggett da Trump’ın mesajının USMX’i bundan sonraki tekliflerinde otomatik veya yarı otomatik ekipmanlarla ilgili her türlü dili kaldırmaya teşvik etmesini umduğunu belirtti.
İLGİLİ HABER
ABD’de liman işçileri 50 yıl sonra ilk kez greve gitti, küresel ticaret tehlike altında
patronlardunyasi.com